Seefeel i Ford & Lopatin kolejnymi gwiazdami Festiwalu Tauron Nowa Muzyka

Seefeel i Ford & Lopatin kolejnymi gwiazdami Festiwalu Tauron Nowa Muzyka.

Już pod koniec sierpnia w Katowicach, podczas 6. edycji festiwalu Tauron Nowa Muzyka, na Little Big Stage wystąpią Seefeel i Ford & Lopatin.

Jak co roku, organizatorzy dokładają wszelkich starań, żeby artyści występujący podczas festiwalu Tauron Nowa Muzyka, prezentowali jak najpełniejszy przekrój najciekawszych zjawisk na scenie elektronicznej, zapraszając zarówno uznanych klasyków, jak i debiutantów. Tegoroczna edycja to okazja do posłuchania między innymi istniejącej od prawie 20 lat kapeli Seefeel, stanowiącej jedno z najbardziej osobnych zjawisk w katalogu legendarnej wytwórni WARP. Nazywani “nieślubnym dzieckiem Cocteau Twins i Autechre” od dwóch dekad nieprzerwanie eksperymentują z muzyką stanowiącą połączenie typowo brytyjskich fascynacji przebojowym, gitarowym graniem, kojarzonym z wykonawcami spod znaku indie rocka, a ambientowymi dokonaniami takich kapel jak Boards of Canada czy Future Sound of London. W ich nagraniach można odnaleźć zarówno wpływy klasycznego krautrocka, jak i typowo WARPowskie zabawy wielokrotnie połamanymi, syntetycznymi rytmami, całość jednak zyskuje zupełnie nowy wymiar dzięki doskonałemu wyczuciu melodii i zmodyfikowanemu dziesiątkami efektów wokalowi Sarah Peacock, który nadaje muzyce Seefeel bardzo osobisty, intymny wymiar. Jeśli dołożyć do tego wspaniałe DJ-skie popisy Shigeru Ishihary, znanego lepiej jako Dj Scotch Egg oraz obecność wybitnego perkusisty, Iidy Kazuhisy, związanego z kultowym zespołem japońskiej awangardy- Ruins, to musimy uznać, że Seefeel stanowi jedno z najciekawszych zjawisk istniejących na obrzeżach muzyki elektronicznej.

Swój debiutancki materiał zaprezentują również kolejni artyści, którzy pojawią się na terenach przyszłego Muzeum Śląskiego- Ford & Lopatin, znani do niedawna jako Games. Duet, złożony z Dana Lopatina, który pod pseudonimem Oneohtrix Point Never zdobył sporą sławę jako twórca niepokojących dronów i muzyki eksperymentalnej, oraz Joela Forda, współzałożyciela Tigercity, pojawił się na elektronicznej scenie w zeszłym roku, debiutując Ep-ką “That We Can Play”. Ich muzyka to energetyczne połączenie taniego retro-popu, tanecznych dźwięków z lat 80-tych, brzmień znanych z ośmiobitowych gier wideo oraz filmowych soundtracków, wyprodukowanych przy pomocy sprzętu wyciągniętego z elektronicznego lamusa. Przesiąknięta głęboka nostalgią za brzmieniami sprzed trzech dekad idealnie utrafiła we wrażliwość dzisiejszych odbiorców, oferując jednocześnie solidną dawkę kiczu, jak i tanecznej energii. Zapowiadany na 7 czerwca debiutancki album “Channel Pressure”, wyprodukowany przy współpracy geniusza instrumentalnego hip-hopu Prefuse 73 to zestaw utworów powiązanych w luźną opowieść o przygodach zbuntowanego robota, a wśród gości zaproszonych do pracy nad tą płytą, pojawia się między innymi The Bug.

info: www.festiwalnowamuzyka.pl